onsdag 25. desember 2013

Årets bokjul

Nå som det er seint første juledag, håper jeg julefred og julero har senka seg hos dere alle, etter en hektisk førjulstid med baking, vasking, planlegging, gavekjøp, julekortskriving, pakking, klistring og avlevering. Det er litt av en kabal som skal legges, og den skal legges godt hvis en ønsker at den skal gå opp! På grunn av eksamen må jeg bare innrømme at vi ikke har fått gjort alt vi vanligvis gjør. Mannen i huset har bakt og handla, vaska og pakka mens jeg har lest og pugga, skrevet og kjørt tog, men jeg hadde fortsatt en del jeg måtte ordne da fredagen kom. Den siste uka har vært svært intens, men nå, etter at de største selskapene er holdt, gavene er pakka ut og lagt på plass, og matlukta snart er lufta ut, er det rett og slett herlig å sette seg i sofaen med ei kosebok. Det håper jeg at du også får anledning til.

Denne husstanden blei berika med følgende i går kveld (men noe må byttes, så det blir nok litt annerledes til slutt):

Bilboka. En komplett historie
Pondus: Eliteserien 6
Gruffalo
Hva sier reven?
Trollmannens hatt
Sluk
Jul i Storskogen
Albert Åberg bokhus
Julehelg
Thorbjørn Egners samlede cd-er
1800-tallets kvinner
Det skjønnes hage. Middelalderens skrivende kvinner
Serena
Arkitekt

Jeg håper dere hadde koselige feiringer i går, med familie, slekt og venner, god mat og hyggelig stemning. Og jeg håper at alle kunne pakke opp noe de ønska seg! Jeg ønsker dere alle en fortsatt fredelig jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar