søndag 28. mars 2010

Krimfri påskelektyre

Nå er det straks påske, og da er det mange som liker å raske med seg noen krimbøker fra biblioteket eller bokhandelen. Jeg er ikke en av dem. Jeg har ikke en gang skjønt hvordan påsken og krimbøkene liksom skal henge sammen. Men jeg veit at jeg vil lese ordentlig litteratur, også i påsken. Jeg sliter bare litt med å finne fram til noe annet i bokhandelen i disse dager. Faktisk er det nokså vanskelig å finne ikke-krim fra begynnelsen av mars til slutten av april, det er liksom gjemt bort, innerst og bakerst i butikkene. Heldigvis for meg har jeg mengder av bøker her hjemme som venter på å bli lest...

Her er noen boktips:
Alias Grace
Den blinde morderen
Den afrikanske farm
Boken om Blanche og Marie
Morgon og kveld
Den lukkede bok
Om forlatelse
Den lille hesten
Innsirkling
Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede
Mrs. Dalloway

God påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar